Når jeg udarbejder en marketingstrategi, tager jeg udgangpunkt i den forskningsbaseret metode: Emotionelle Kundetyper®. Denne metode giver konkrete og meget enkle værktøjer til, hvordan man markedsfører sig bedst til den valgte kundetype.
Du opnår derved
Du (og evt. dine relevante medarbejdere, fx den markedsføringsansvarlige i virksomheden) deltager i et møde hos jer eller hos mig i Aalborg.
Efterfølgende opsummerer jeg vores møde skriftligt og udarbejder markedsføringsstrategi, så du er klædt på til at markedsføre dig mere målrettet til netop din kundetype.
Læs mere om Emotionelle Kundetyper®s fire kundetyper længere nede på siden.
Jeg er blev i 2017 certificeret i brugen af Emotionelle Kundetyper®-metoden. Et 6 måneders intensiv uddannelsesforløb der har givet mig kompetencerne til at arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper®.
I 2019 valgte jeg desuden at blive investor i Institut for Kundetyper ApS., da jeg har meget stor tiltro til metoden.
Jeg mener, at metoden er vejen frem for gode, solide og resultat-orienterede markedsføringsmæssige opgaveløsninger - uanset om man har et lille, mellem eller stort markedsføringsbudget.
De mange opgaveløsninger, jeg selv har stået for, hvor metoden er brugt, har alle vist utrolige gode resultater.
Udvalgte eksempler på opgaver, hvor Emotionelle Kundetyper®-metoden er benyttet i markedsføringsstrategien, valg af grafik, tekst, markedsføringskanaler mv.:
Østermarkskolen - målrettet GRØN kundetype
Capana A/S - målrettet BLÅ kundetype
Michael Wulff A/S- målrettet GRØN kundetype
Nextech A/S - målrettet GRØN kundetype
Læsøfruerne - målrettet GUL kundetype
Emotionelle Kundetyper® er en metode, (forskningsbaseret, praktisk og jordnær), der opdeler en kundegruppe i fire konkrete kundetyper
Emotionelle Kundetyper® fokuserer på, hvad der på det emotionelle plan får kunder til at få lyst til at foretage et køb.
Overordnet set kan man inddele kunder i fire forskellige emotionelle typer, navngivet efter farverne rød, gul, grøn og blå.
Med målrettet markedsføring og kommunikation til den valgte kundetype, kan man påvirke til et køb i købssituationen.
Vil du vide mere om metoden og om hvilke fordele, den giver i planlægningen af en virksomheds marketingstrategi og -aktiviteter, kan du enten kontakte mig eller læse mere her: https://www.kundetyper.dk/kundetyper/
Den røde kundetype - også kaldet "Zapper-typen"
Den røde kundetype er drevet af:
Den røde kundetype er typisk udadvendte mennesker, som går op i at være firstmovers.
Den gule kundetype - også kaldt "Moder-Teresa-typen"
Den gule kundetyper drømmer om:
Den gule kundetype er typisk udadvendte mennesker, hvor det at hjælpe andre er en stor drivkraft.
Den gule kundetype har et stort behov for at kende mennesket bag et produkt, en ydelse, en profil eller en virksomhed. De skal kunne ”aflæse” sælgeren, ellers anses denne for utroværdig.
Den blå kundetype - også kaldet "Jakkesæt-typen"
Den blå kundetype er drevet af:
Den blå kundetype er typisk indadvendte mennesker, som går op i udbyttet - "hvad får jeg ud af det?".
Den grønne kundetype - også kaldet "Som-jeg-plejer-typen"
Den grønne kan godt lide:
Den grønne kundetype er typisk indadvendte mennesker, og vil altid spørge: HVORDAN skal det gøres?
Ring 22394796 eller send en mail på [email protected] for en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig bedst
- Jeg hjælper dig også med at vurdere hvilken kundetype du skal henvende dig til.
Berit Brendborg,
informations- og marketingchef, BrainsBusiness