Tiden var vokset fra Vesthimmerlands Gymnasium & HF's visuelle identitet med brug af en gammel stregtegning af Skarpsallingkarret i en koboltblå farve.
Ligeledes var tiden også inde til at redesigne hjemmesiden - både visuelt og funktionalitetsmæssigt.
"Det bedste ved det nye logo er, at vi ikke har bundet os til én farve på logoet, men har fået en hel palet af farver. Det er let at gengive og kan indgå i mange kombinationer med både tekst og billeder."
Jette Rygaard Poulsen,
rektor
Vesthimmerlands Gymnasium & HF havde et stort ønske om at bevare Skarpsallingkarret, men var indstillet på en forenkling af den oprindelige illustrationen.
Dette er løst ved at fremhæve karrets genkendelige karaktertræk i en helt enkel tegning af karret. Vi møder den unge målgruppe ved at bruge friske iøjnefaldende farver med masser af varme og nærvær.
Hjemmesiden har fået et mere nutidigt og ungt look, og vi har integreret facebook- samt instagram-feed på forsiden for at få de unge til at tage større ejerskab for hjemmesiden.
TEJG har designet følgende for Vesthimmerlands Gymnasium & HF:
Se eksempler nedenfor.
Skolen havde et stort ønske om at bevare Skarpsallingkarret, der har været skolens logo siden opstart, i en eller anden form.
Se forvandlingen fra gammelt til nyt nedenfor.
Med udgangspunkt i den nye visuelle identitet har skolens magasiner også fået en grafisk overhaling.
Se den visuelle identitet her >
Klik på her for at se hele magasinet om HF
Klik på her for at se hele magasinet om STX
Gå til beskrivelsen af denne case
Se Vesthimmerlands Gymnasium og HF's hjemmeside her >
Gå til beskrivelsen af denne case